Medicin mot alkoholberoende

Jag fick höra att forskningen är nära att ta fram medicin för alkoholberoende. Medicinen skulle visst ta bort begäret av att vilja ha mer och inte kunna sluta. Jag har googlat lite men inte hittat så mycket information om detta. Är det någon som har tips på var jag kan hitta mer info?

Spontant så känner jag att en sådan medicin inte hade hjälpt mig utan kanske till och med förvärrat saker. Min beroendesjukdom handlar inte bara om det fysiska utan även det själsliga och andliga. När jag slutade med socker och alkohol så strömmade allt gammalt obearbetat in i mig och livet blev tufft. Hade jag då inte fått verktygen att ta itu med detta hade jag antingen gått på drogen igen, blivit vansinnig eller dött. Så jag vet inte riktigt hur en medicin mot ett fysiskt sug hade hjälpt.

Om sthlmaddict

Mitt liv som tillfrisknande addict (sockerberoende, alkoholist, nikotinist, narkoman, medberoende)
Det här inlägget postades i Alkohol, Droger, Lösningen och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Medicin mot alkoholberoende

  1. fitnessbruden Maria skriver:

    I mina ögon: Alla handlingar talar för hur någon mår.
    Sköt om er o ha det bäst. Tack. Kram fitnessbruden Maria.

Kommentera

