October 30 Marks First Annual “Sugar Addiction Awareness Day”

Idag är det Sugar Addiction Awareness Day och jag ska fira med att vara abstinent bara för idag! Hur ska du fira?

I helgen var det Halloween och jag minns när jag var liten hur jag sprang upp på mitt rum och hällde ut godiset på golvet och tänkte ”Wow vad mycket godis, detta kommer vara i en evighet” och så ville jag bara bada i det som Joakim v Anka badar i sina pengar. ”Jag ska bara ta en…” och plötsligt så rotade jag runt i högen och det vara bara papper kvar! Allt godis var borta!

Jag minns hur förvånad jag var att det försvann så snabbt, jag hann inte ens märka det. Samma sak var det när jag var lite äldre och det bästa som kunde hända var att vi ställde om till vinter tid för då fick man ju en hel timme extra på krogen! Men även den försvann som bara den och jag stod häpen kvar och kände ångesten komma krypandes, vad skulle jag göra nu? När får jag drogen nästa gång? HUR ska jag få tag på drogen???

Så såg det ut. Sen fick jag höra om beroendesjukdomen och att även socker är en drog. Jag fick hjälp och kunde ta mig ut. Idag firar jag Sugar Addiction Awareness Day med ännu en dag utan socker och andra beroendeframkallande substanser. Som jag sa i mitt förra inlägg:

Idag är jag fri.

Om sthlmaddict

Mitt liv som tillfrisknande addict (sockerberoende, alkoholist, nikotinist, narkoman, medberoende)
Det här inlägget postades i Sockerberoende och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

