Catharina, 37, sockerberoende

Kära vänner!

Jag fick just expressens bilaga från en vän som hade hittat en artikel om sockerberoende i den. Det är en jätte bra och informativ artikel och jag är ledsen att jag missade att tipsa er om den. Det är från förra helgens bilaga.

Artikeln berättar om Catharinas väg till ett sockerfritt liv och på andra sidan är ett jätte bra test man kan göra för att se om man är sockerberoende:


Jag vet inte hur bra testet syns på bilden. Om ni vill kan ni göra ett annat sorts test som heter Självdiagnostest UNCOPE ©, som ni hittar här (skrolla ner en bit)

Det börjar skrivas mer och mer om sockerberoende och jag tror fler och fler känner igen sig i sjukdomen och kan på så sätt hitta sin väg till ett bättre liv. Jag är jätteglad att det finns modiga kvinnor som Catharina som vågar stå för den hon är och på så sätt inspirera andra.

Såhär såg framsidan av Söndagsbilagan ut:



Om sthlmaddict

Mitt liv som tillfrisknande addict (sockerberoende, alkoholist, nikotinist, narkoman, medberoende)
Detta inlägg publicerades i Lösningen, Sockerberoende och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar