Att stå på en boll

Livet är som att stå på en boll. Ibland tappar vi balansen och behöver rätta till det. Det händer också att vi överkompenserar men om vi koncentrerar oss kommer vi tillbaka till en balans där vi kan slappna av.

I livet ingår också att livet bara händer. Vi tappar balansen igen och behöver koncentrera oss för att åter ta den.

Min boll blev omskakad när jag förlorade en vän. Det var utanför min kontroll och jag kunde inte göra något annorlunda. Livet bara hände. Idag gör jag fotarbetet för att återställa balansen.

Om sthlmaddict

Mitt liv som tillfrisknande addict (sockerberoende, alkoholist, nikotinist, narkoman, medberoende)
Det här inlägget postades i Lösningen och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Att stå på en boll

  1. Jeanette skriver:

    Du skriver så bra, en dag för några månader sedan läste jag hela din blogg. Jag tycker du ska forsätta skriva här, du inspirerar oss andra!

Kommentera

