kärlek till mig

Det finns en viss kärlek till migjälv som bor i mig någonstans, vissa kallar den Gud. När jag gör saker för migsjälv så växer den kärleken och hjälper mig se klarare och tydligare vem jag är.

Att säga nej till något är i många fall att säga ja till mig. Jag upptäckte senast igår att att det kan ligga något fint i att göra saker för sigsjälv.

I mitt ätande och drickande tappade jag snabbt bort migsjälv och vem jag var, vad jag tyckte och vad jag ville. Varje gång en känsla kom eller inte kom så tog jag till någon form av beroendeframkallande substans.

Idag när jag är fri från allt godis, alkohol och drogerna så måste jag plötsligt titta på vem jag är och vad jag vill. Vad är rimligt för mig? Vilka är mina förutsättningar för att jag ska må bra? Detta är inga små frågor och det tar tid och arbete att besvara dem. Tre år in i tillfrisknandet och jag lär mig fortfarande så mycket om migsjälv!

Det känns lite som en julafton med oändligt många julklappar och alla är till mig!

//sthlm addict

Om sthlmaddict

Mitt liv som tillfrisknande addict (sockerberoende, alkoholist, nikotinist, narkoman, medberoende)
Det här inlägget postades i Sockerberoende och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till kärlek till mig

  1. Tant Rasch skriver:

    Dina tankar är så lika mina egna när det handlar om att inse att det är det egna livet man lever och att man visst kan bete sig lite småtokigt för att på så sätt få till nya vanor på ett bra sätt!
    Du skriver så inspirerande!

    Det är så himla roligt att känna sig peppad via det andra skriver! Jag började med en slags GI/LCHF diet för några dagar sedan, det är inte klokt vad fort det gick att hoppa över chokladgodiset som gick på flera hundra kronor i månaden de sista månaderna!

    Jag försöker äta det jag ska. Men jag är hungrig hela tiden .. fast eftersom jag först vill känna suget efter en bit ost med majonäs istället för att gå och leta efter sötsaker – så käkar jag lite som jag vill av det jag handlat hem som är ”tillåtet” ;-) Huvudsaken är väl ändå att jag utesluter massor av de där kolhydraterna som min kropp inte verkar klarar av att bryta ned och lägger till en massa gott fett i käket istället. Tänkte jag.

    Återkommer för mer inspiration!

  2. sthlmaddict skriver:

    Tack för din kommentar!

  3. malin skriver:

    Hej syster….. jag va inne på din blogg o tog en snabb titt ,o upptäckte att mycke av dina tankar går jag själv o funtar på ..Jag har snart 2 år in i mitt tillfrisknande o jag upptäcker mer o mer om mig själv o jag gillar faktiskt den personen jag är i dag mer o mer o jag lär mig nåt nytt o växer varje dag när jag lär mig att hantera o förstå mina känslor o FRAMFÖRALLT att jag inte DÖR av mina känslor o inte grips av panik så fort jag känner något …oj oj jag har sj börjat bloggat lite smått om hur det är att leva som tillfrisknad missbrukare i samhället o mina tankar om svenssonlivet ur en annan synvinkel ..jag skulle kunna skriva massor men kände att jag ville ge dig KRED för ditt nya spännade liv….Jag brukar säga att jag har flytt livet o mig själv i snart 30 år så nu är det fan dax o bli hög på livet på riktigt utan en massa skit i kropp o själ..det är SPÄNNANDE men tufft …Good luck girl…KRAMAR en med syster…=)

Kommentera

