Ironiskt!

Jag har suttit med min sponsor och steg 5 i något som känns som 300 år nu!!! Och det ända vi kommer fram till hela tiden är att jag är fylld avsjälvcentrerad rädsla, högmod och intolerans vilket allt grundar sig i låg självkänsla. Men va fan är det då!? Säger jag.

Dags att ta reda på på en gång! Så jag plockade upp boken Självkänsla Nu! av Mia Törnblom. Den beskriver just vad självkänsla är, konsekvenserna av låg självkänsla och ger övningar för att bygga upp självkänslan. Nu när jag läser den inser jag hur mycket min självkänsla vuxit sedan tillfrisknandet. Jag underskattade migjsälv!

Hur ironiskt som helst att jag var tvungen att läsa i en bok om hur man jobbar upp sin självkänsla för att inse att jag jobbat upp min självkänsla mer än jag anat och att jag inte anat detta pga av min låga självkänsla! Hänger ni med? Knappt att jag gör det haha!

Poängen är att jag vill rekommendera boken Självkänsla Nu! till alla men framförallt till er som tillfrisknar. Har du redan läst den så finns fler av hennes böcker här.

Ha det!

//sthlm addict.

Om sthlmaddict

Mitt liv som tillfrisknande addict (sockerberoende, alkoholist, nikotinist, narkoman, medberoende)
Det här inlägget postades i Sockerberoende och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

