3 år idag!

Idag har jag varit nykter, abstinent, drogfri i tre hela år! Grattis till mig.

När jag tänker tillbaka på hur det ser ut idag jämfört med 3 år sedan så kan jag knappt tro det. Jag har svårt att se det som samma person. Jag känner mig som Niki/Jessica i Heroes.

Fortfarande idag kan jag få aha upplevelser som tex att alla får inte black outs när det dricker eller så kan jag minnas en fest då alla var stupfull och inse att det egentligen bara var jag som var packad.

Mitt liv idag är så långt ifrån hur det var förut. Men ändå så är jag bara en tugga eller en klunk från den sjuka delen i mig. Det känns overkligt. Det känns sinnessjukt.

Men idag ska jag ta det lugnt och njuta av att jag har tre år. Tre fina år i mitt liv som jag är såå stolt över!

//sthlm addict

Om sthlmaddict

Mitt liv som tillfrisknande addict (sockerberoende, alkoholist, nikotinist, narkoman, medberoende)
Det här inlägget postades i Lösningen och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

