Så är det bara

Varför blev just jag beroende? Vad var poängen med att gå igenom allt jag gått igenom i mitt missbruk? Varför lyckades jag bli nykter?

Jag vet inte varför. Det bara är så. Jag är oändligt tacksam över att jag får vara närvarande och uppleva mitt underbara liv, träffa de jag träffar. Jag är också tacksam över att jag kunde ta till sockret och de andra drogerna när jag gjorde det. Utan dem hade jag nog till största sannolikhet tagit livet av mig när det blev för tungt.

Det är underligt. Samtidigt som sockret och de andra drogerna förstörde och förgiftade mitt liv så har de även räddat mitt liv.

Det var som det var och det blev som det blev. Tack.

//sthlm addict

Om sthlmaddict

Mitt liv som tillfrisknande addict (sockerberoende, alkoholist, nikotinist, narkoman, medberoende)
Det här inlägget postades i Lösningen och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

