Fotarbete

Jag hade aldrig kunnat tänka mig att det enda som krävs för mig att få förbli nykter är att jag gör fotarbetet. Resten löser sig, eller fixas av en högra makt, eller faller på plats eller vad det  nu är som händer.

Det är en enorm befrielse att slippa behöva kontrollera och oroa mig för allt. Jag tar ansvar för mig och min del. Det är också det enda jag egentligen kan göra. Vilken befrielse.

Mitt fotarbete idag består av dagligt stegarbete (AAs 12 steg), meditaion och ärlighet. Detta blandas ut med möten och service på möten. Service innebär att koka kaffe till möten, städa efter möten osv.

Om jag håller mig till dessa enkla saker så förblir jag nykter en dag i taget. Och det har fungerat i snart 3 år.

//sthlm addict

ps take babysteps!

Om sthlmaddict

Mitt liv som tillfrisknande addict (sockerberoende, alkoholist, nikotinist, narkoman, medberoende)
Det här inlägget postades i Lösningen och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

