Så var det klart

Så var det klart! 4:e steget alltså. Det var tufft och tog runt 8 månader men nu är det utrensat.

På lördag ska jag lämna över det till min sponsor i det sk 5:e steget. Det känns som om jag kommer dö samtidigt som det känns som om jag äntligen kommer bli fri. Jag kan inte sluta tänka på det och är orolig att det ska vara för tufft så jag inte klarar av det.

Men inget är värre än missbruket så tankarna är lite: Det kan inte bli värre än hur det var.

Jag har hört många delningar om att tiden mellan 4:e och 5:e ska vara det värsta med stegarbetet och i sådana fall är stegen inte så jätte farliga även om det känns tufft just nu. Är det någon som vet vad jag menar? Jag tror ni är många.

//sthlm addict

Om sthlmaddict

Mitt liv som tillfrisknande addict (sockerberoende, alkoholist, nikotinist, narkoman, medberoende)
Det här inlägget postades i Alkohol, Droger, Lösningen, Missbruk, Sockerberoende och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

