Att bli av med allt gammalt tjafs

Just nu lägger jag all energi jag har på att blir klar med mitt fjärde steg. Det är ganska tufft att riva upp allt jag tryckt undan med socker och alkohol för att bearbeta det och bli fri. Men jag vet att det är det jag måste göra för att få behålla min nykterhet.

Det är även ganska skönt att bli av med allt gammalt tjafs som ligger och gnager i själen. Mitt stegarbete:

IMG_0439

IMG_0441

Härom veckan var jag på gudstjänst i Katarina kyrka och det var ganska chill. Jag är inte religiös eller så men det var ganska mysigt att sitta där och lyssna och sjunga lite. Det ger mig ett lugn jag längtar efter när jag sliter upp det gamla.

//sthlm addict

IMG_0456
Katarina Kyrka

Om sthlmaddict

Mitt liv som tillfrisknande addict (sockerberoende, alkoholist, nikotinist, narkoman, medberoende)
Det här inlägget postades i Alkohol, Droger, Lösningen, Missbruk, Sockerberoende och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

