Mitt första möte

Jag minns mitt första 12 stegsmöte. Jag satt med armarna i kors och vägrade erkänna att jag var en av dem! Jag var bara ”lite” sjuk och alltså inte lika patetisk. Jag kommer ihåg hur jag störde mig på alla och hur sekt-likt det var. Alla bara babblade om gud och högre makt osv.

Men jag kom tillbaka. Jag gick på möte efter möte. Det var bara på möte jag kände mig hemma. För första gången kände jag mig hemma. Idag känner jag mig nästan hemma i alla situationer och älskas att vara mig. Jag blev accepterad och älskad trots alla mina konstiga saker jag hållit på med under missbruket.

Idag tycker jag att det är kul att gå på möten och få vara en bland alla andra.

Nu ska jag återgå till mitt stegarbete. Dags att be om att få bli fri från rädslor. Tänk så skönt att slippa dem!

b19nature_characters_humanparts138

Ok riktigt så dramatiskt som bilden visar är det inte. Det är egentligen ganska mysigt. Jag sitter hemma i mitt kök med ett tänt ljus och går igenom rädsla för rädsla. Efteråt känns det alltid mycket bättre och jag får sinnesro. Men visst är bilden häftig!?

//sthlm addict

Om sthlmaddict

Mitt liv som tillfrisknande addict (sockerberoende, alkoholist, nikotinist, narkoman, medberoende)
Det här inlägget postades i Alkohol, Droger, Lösningen, Missbruk, Sockerberoende och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Mitt första möte

  1. sthlmaddict skriver:

    Måste dock tillägga att bilden visar ganska bra hur det var när jag insåg att jag var beroende. Jag var så desperat att jag var villig att göra vad som helst för att bli fri från besattheten av sinnesförändrande substanser.

Kommentera

