Jag behöver nykomlingar!

Det bästa som finns är när det kommer nykomlingar. Igår var jag på ett möte när det var en tjej som var ny. Hon berättade gråtandes i 180 km/h om hur hon inte kunde sluta med drogen och hur dåligt hon mådde.

Att gå till ett ställe och inför en massa människor man aldrig träffat förut prata om ens djupaste hemlighet är otroligt modigt och inspirerande! Att jag samtidigt blir påmind om vem jag är och känner igen mig är ovärderligt. Det är våra svagheter som binder oss samman och gör oss starka. Utan nykomlingar får jag inte allt detta och kan då på en halv sekund glömma bort vem jag är och ta den där första tuggan eller glaset eller vad jag nu hittar på.

Så alla ni som känner er osäkra på att gå på ert första möte släpp det! Ni är till en enorm nytta för oss andra och vi behöver er!

//sthlm addict

Om sthlmaddict

Mitt liv som tillfrisknande addict (sockerberoende, alkoholist, nikotinist, narkoman, medberoende)
Det här inlägget postades i Alkohol, Droger, Lösningen, Missbruk, Sockerberoende och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

