4:e steget

Setg 4 AA, Anonyma Alkoholister

4. Vi gjorde en grundlig och oförskräckt moralisk självrannsakan.

Scary stuff vill jag bara säga. Jag har avslutat harm listan, dvs allt och alla jag någonsin varit arg, irriterad eller stört mig på. Det var många. Igår gjorde jag klart rädslelistan: alllt och alla jag någonsin varit rädd för. Det är tufft att riva upp allt jag sålänge försökt trycka undan. Samtidigt vet jag att det är nödvändigt om jag ska förbli nykter och abstinent. Nykter betyder närvarande på latin för övrigt. Visste ni det?

När jag gör mitt fotarbete, i detta fall 4:e steget, så kommer en stark känsla av tillit och kärlek. Jag har sinnesro och känner mig trygg i mig och att allt kommer ordna sig. Ibland kan jag till och med bli lite pirrig i magen.

Jag satt på Sturekatten på Riddargatan och skrev i 4:e. Det är ett jätte mysigt kafe där man kan sitta i fred och sitta länge. Hela eftermiddagen tog det mig att bli klar och såhär såg det ut:

IMG_0437

//sthlm addict

Om sthlmaddict

Mitt liv som tillfrisknande addict (sockerberoende, alkoholist, nikotinist, narkoman, medberoende)
Det här inlägget postades i Alkohol, Droger, Lösningen, Missbruk, Sockerberoende och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

