Sponsorjakten!

Jag såg filmen 28 Days och belv påmind om hur mycket motstånd jag hade när jag först kom in i 12 stegsprogrammet. Se trailern här:

När jag kom till mitt första 12 stegsmöte fick jag höra att jag var i klorna på en farlig sjukdom och att jag behöver hjälp för att tillfriskna. Som hjälp blev jag rekommenderad att skaffa mig en sponsor som kan vägleda mig genom de 12 stegen mot ett tillfrisknande.

” Fråga den personen som har det du vill ha” sa de till mig när jag frågade hur jag skulle välja. Det gjorde jag också. Min första sponsor blev en tjej med hur många sponseer som helst! Hon kom inte ens ihåg vilket steg jag befann mig is så jag sa upp henne i hopp om att hitta någon annan som kunde ge mig det jag behövde.

Igen försökte jag hitta någon som har det jag vill ha. Jag hittade en tjej som var mi min ålder och verkade cool. Hon tog återfall. Jag frågade ännu en men hon med tog återfall.

Tillslut så insåg jag att eftersom jag är sjuk så kommer jag välja de sponsorer som också är sjuka. Då bestämde jag mig för att välja den absolut mest läskiga personen jag kunde hitta. Hon är nu min sponsor och har hjälpt mig att tillfriskna och komma vidare i stegen.

Så mitt tips är att välj någon som du känner rädsla och motstånd inför. Man brukar säga att ordet fear (rädlsa på engelska) har två betydelser och det är du som väljer:

1. FEAR = Fuck Everything And Run
2. FEAR = Face Everything And Recover

Spontant känner jag alltid för alternativ 1. men förösker hålla mig till alternativ 2.

//sthlm addict

Isbjörn

Björnen representerar styrka och sinnesro, lite töntigt kanske men ändå…

Om sthlmaddict

Mitt liv som tillfrisknande addict (sockerberoende, alkoholist, nikotinist, narkoman, medberoende)
Det här inlägget postades i Droger, Lösningen, Missbruk, Sockerberoende. Bokmärk permalänken.

Kommentera

