Det där med tonåren var ju katastrof!

Haha! Pratade just med en vän om det där med tonåren och det var ju ren katastrof! Jag är tacksam att det är över och att jag får leva mitt liv som vuxen. Fast till största del av tiden känner jag mig som ett barn på upptäcksfärd. Det var ju bara 2 1/2 år sedan jag blev fri från missbruket och började upptäcka vad det innebär att leva.

Budskapet var hårt: Du har INGEN som helst koll.  Lite som i filmen Clueless med Alicia Silverstone.

Jag var tvungen att lära mig allt. Från början. Som ni förstår så är det ganska svårt att ta igen en hel barndom, tonår och början på vuxenlivet på bara ett par år så, ja, jag är ganska barnslig! Men det fantastiska med det hela är att jag varje dag lever i lärdom och utveckling och får varje dag nya utmaningar och chanser att lära mig saker.

Mitt sms från HappyMess idag:

”Framgång är inte det slutgiltiga, misslyckandet är inte dödligt, det är modet att fortsätta som räknas”

-Winston Churchill

WOW!

//sthlm addict

Om sthlmaddict

Mitt liv som tillfrisknande addict (sockerberoende, alkoholist, nikotinist, narkoman, medberoende)
Det här inlägget postades i Lösningen, Missbruk. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Det där med tonåren var ju katastrof!

  1. Rebecca skriver:

    Det är verkligen ett nytt liv som vecklar ut sig när man så länge levt i ett tungt mörker. Allt blir så nytt och ska upplevas för första gången. Dofter, färger, beröring, känslor. Vi har ju alla upplevt det där en gång förut, som barn. Men det var länge sen vi var sådär små. Att upptäcka världen som vuxen på samma sätt som ett nyfött barn gör är ganska få förunnat tror jag. Det är en gåva att få uppleva det, och att sedan också alltid kunna minnas hur det känns att vara ett barn som upptäcker världen.

  2. sthlmaddict skriver:

    Jag kan inte göra annat än att hålla med.

Kommentera

