Att kissa på sig…

Att som alkoholist dricka alkohol är som att kissa på sig. Först är det en lättnad och det känns varmt och skönt men sen blir det kallt och jävligt!

Drickandet gick från att vara ett sätt att fly undan vardagens tristess till en nödvändighet. I gymnasiet drack jag varje helg, fredag och lördag, och hade jätte kul. När jag efter studenten flyttade till Lund för att studera blev drickandet mitt fokus och jag gick från att dricka på helger till tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag men jag drack inte varje dag. Så då kunde det ju inte vara någon fara?

Plötsligt kände jag att jag aldrig skulle dricka ensam. Förutom när jag gjorde mig i ordning för att gå till T-bar såklart men då skulle jag ju ändå dricka så det var ju annorlunda. Ursäkterna flödade. Likaså spriten.

Jag flyttade från stad till stad för att försöka komma undan. Jag testade med att bara dricka vin och öl, bara dricka efter klockan 18, inte dricka efter klockan 00.00, inte dricka på efterfester… Jag hade många trix och lika många ursäkter men oavsett så bestod fyllan.

perfect_pee Idag har jag inte druckit på två år, sex månader, 25 dagar och jag kissar på toaletten. Det känns befriande. Jag är fri från besatthet av alkohol och andra sinnesförändrande substanser. Jag känner en ny lycka och tillit. Vill du veta vad jag gjorde för att uppnå detta? Gå på ett möte så hittar du svaret. Det gjorde jag.

//sthlm addict

Om sthlmaddict

Mitt liv som tillfrisknande addict (sockerberoende, alkoholist, nikotinist, narkoman, medberoende)
Det här inlägget postades i Alkohol, Lösningen, Missbruk. Bokmärk permalänken.

Kommentera

