Som sockerberoende äter jag enligt LCHF av två anledningar

Jag är ett stort fan av Doktor Dahlqvists Blogg och idag skriver hon en artikel i Aftonbladet om LCHF, Low Carbs High Fat.

Som sockerberoende äter jag enligt LCHF av två anledningar:

1. Om jag äter socker/kolhydrat blir jag besatt och det tar över mitt liv. Om jag inte dör av hjärtsjukdom eller liknande kommer jag dö av ångest eller depression.

2. Min hjärna består till största del av fett. Varje gång jag lär mig något, ser eller hör något eller känner något så byggs det nya små kopplingar som kräver mycket fett. För att jag ska må bra, vara glad, koncentrera mig, sova osv behöver jag därför tillföra fett. Animaliskt fett.

Det är svårt att hitta läkare med kunskapen som Dahlqvist har. Hon är påläst och har forskning som grund till hennes slutsatser. Det är något som livsmedelsverket t.ex. inte har när det rekommenderar tallriksmodellen som alltså inte är forskningsbaserad.

Oavsett vad experterna säger så ser jag själv en enorm skillnad i mitt liv om jag jämför innan och efter sockerintag som min blogg vittnar om.

Tack Doktor Dahlqvist för att du orkar ta fighten!

//Sthlm addict

Till Doktor Dahlqvists Blogg

Om sthlmaddict

Mitt liv som tillfrisknande addict (sockerberoende, alkoholist, nikotinist, narkoman, medberoende)
Det här inlägget postades i Droger, Lösningen, Missbruk, Sockerberoende. Bokmärk permalänken.

Kommentera

