”När kan jag dricka nästa gång!? Och hur ska jag få tag på spriten?”

När jag var 14 år började jag och min bästa vän i en ny skola och vi kom snabbt på iden att vi skulle bli fulla. Eller ja… jag kom på iden att vi skulle bli fulla. Jag köpte 1 1/2 deciliter sprit i en turkisk yoghurt hink och koffein tabletter för maximerad effekt. Ingen av oss hade druckit förut.

disko

Jag minns hur pirrig jag var och vi satt i mitt rum på golvet och drack och åt piller. Eller ja… jag drack och åt piller. Jag tror inte att tillgångarna fördelades jämt. Effekten var stark och jag var i eufori. För första gången kände jag mig stark och värdefull och livet var kul! Vi gick på disko och jag dansade hela natten! Jag hade äntligen hittat var jag hörde hemma!

När jag det var sängdags slog mitt hjärta oregelbundet och jag hade svårt att andas av alla piller och spriten. Jag svettades och frös samtidigt och låg och tänkte ”När kan jag dricka nästa gång!? Och hur ska jag få tag på spriten?”.

Jag blev förälskad i alkoholen från dag ett vilket inte är så konstigt eftersom jag redan var starkt beroende av socker, en mildare form av alkohol.

//sthlm addict

Om sthlmaddict

Mitt liv som tillfrisknande addict (sockerberoende, alkoholist, nikotinist, narkoman, medberoende)
Det här inlägget postades i Alkohol, Droger, Lösningen, Missbruk, Sockerberoende. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till ”När kan jag dricka nästa gång!? Och hur ska jag få tag på spriten?”

  1. Anneli skriver:

    Jag känner igen det där. För mig var det mellanöl i mitten på sextiotalet, som bjöds på det politiska ungdomsförbundets kurser o konforenser som ledde mig in i min alkoholism.

    Jag hoppas att det inte tar lika lång tid för dagens ungdomar att nå botten och söka sig till AA som det gjorde för mig

  2. Anneli skriver:

    Underbart fortsätt så.

    Glöm inte mötena, att ”glömma dem” eller gå sällan för att man tycker man klarar sig är den första o största varningsflaggan för att man planerar ett återfall.

Kommentera

