Livet som Djungelvrål

Jag sprang in i en gammal kompis från gymnasiet på Debaser häromdagen. Jag har inte träffat henne sedan studenten, vilket var ett tag sedan, och det första hon sa var ”Ååå Djungelvrålhar du djungelvrål med dig?!” och sen påminde hon mig om att jag alltid åt två påsar djungelvrål om dagen och hur hon alltid tänker på mig när hon ser djungelvrål.

Jag skrattade med henne åt hur sjukt det var att jag inte kunde klara mig en enda dag utan djungelvrål och att jag åt två påsar om dagen (trodde hon ja! Det var snarare 5 påsar!)

Så var det förr. Innan tillfrisknandet. Det var den bilden alla hade om mig. Godis, godis, godis. Men det var ingen som anade eller ens kunde tänka sig att jag var sockerberoende, för jag var ju inte tjock! Der spelade ingen roll hur mycket jag åt eller inte åt, min vikt påverkades inte.

”Vilken tur du har som är så mal, du borde verkligen passa på att äta allt du vill!” sa de till mig och det gjorde jag. Jag åt och åt och åt. För är man smal så är man lycklig verkade alla tro.

Jag var inte lycklig. Jag vaknade varje morgon med djup ångest och en smärta i kroppen som var så stark att jag var tvungen att hitta en drog. Och snabbt skulle det gå.  Jag valde inte att äta. Jag var tvungen. Om jag inte döver känslan av värdelöshet så dör jag.

Det var inte förrän en nära vän började prata om sockerberoende som jag insåg att jag var sjuk och att det fanns hjälpJag är inte ensam!

Känner du igen dig? Hör gärna av dig!

//sthlm addict

Om sthlmaddict

Mitt liv som tillfrisknande addict (sockerberoende, alkoholist, nikotinist, narkoman, medberoende)
Det här inlägget postades i Droger, Lösningen, Missbruk, Sockerberoende. Bokmärk permalänken.

Kommentera

