Mitt liv som addict

MaskrosMitt liv som addict eller beroendepersonlighet som det så fint heter på svenska.  Jag har varit nykter och drogfri i 2  ½ år nu och lever ett fantastiskt liv som är så mycket bättre än vad jag någonsin kunde tänkta mig för 3 år sedan.

Jag vet också att om jag att läst det jag just skrev så hade jag inte kunnat ta det på allvar och definitivt trott att denna människa måste antingen vara totalblåst eller något förståndshandikappad. På riktigt!? Vem fan är lycklig!? Lycka är något folk säger att de är för att de tycker att de är bättre än andra!!!

Därför tänker jag ägna mina inlägg i denna blogg under temat hur det var, vad som hände och hur det är idag.

Hur det var: Droger, stölder, lögner, tandlossning, ingen hygien,, skam, pinsam, elak, arbetslös, bitter, ångest, inga vänner bla bla bla listan är lång.

Vad som hände: 12 stegsprogrammet

Hur det är idag: Ett givande jobb, vänner, underbar man, gemenskap, sinnesro, frihet, vänner och massor av kärlek! Jag lever mitt drömliv.

//sthlm addict

Om sthlmaddict

Mitt liv som tillfrisknande addict (sockerberoende, alkoholist, nikotinist, narkoman, medberoende)
Det här inlägget postades i Alkohol, Droger, Lösningen, Missbruk, Sockerberoende. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mitt liv som addict

  1. Mona skriver:

    Hej!
    Tack för att du hittade mig genom twitter. Det här tänker jag följa. Jag tror du har något jätteviktigt på gång här. Lycka till och lämna ut dig lagom mycket så du orkar med.

Kommentera

